چگونه با وردپرس سایت آموزش آنلاین طراحی کنیم؟

نحوه راه اندازی سایت آموزش آنلاین با وردپرس

به نام آفریننده زیبایی ها

در آموزش وردپرس گفتیم که به کمک این سیستم مدیریت محتوا می توانید هر نوع وب سایتی را طراحی کنید، در ادامه بر اساس سوالات پر تکرار مخاطبان آموزش های قبلی، بصورت جزئی و حرفه ای تر به یادگیری نکات کاربردی وردپرس می پردازیم. بعنوان مثال در این مطلب آموزشی قصد داریم به شما آموزش دهیم تا اگر در نظر داشته باشید یک سایت آموزشی راه اندازی کنید، بدانید چه قالب ها و افزونه هایی برای آن کاربردی خواهد بود.

نحوه راه اندازی سایت آموزش آنلاین با وردپرس

چه سیستمی برای یک سایت آموزشی باید پیاده سازی شود؟

سایت های آموزش بسته به خدماتی که ارائه می دهند، می توانند ساختار نسبتا پیچیده ای داشته باشند. بعنوان مثال مدیر یک سایت تصمیم میگیرد که خدمات آزمون آنلاین را نیز برای هر دوره آموزشی ارائه دهد که به خودی خود این سیستم، می تواند یک سایت مجزا باشد که اکنون باید در دل سایت فعلی تعبیه شود. اما آنچه که اغلب سایت های آموزش آنلاین به آن نیاز دارند به شرح زیر است:

  • بستری با قابلیت ارائه آموزش ها بصورت دیجیتالی یا فیزیکی (پولی یا رایگان)
  • قابلیت مشاهده آنلاین آموزش ها در صفحه وب
  • باکس نقد و بررسی و ثبت امتیاز برای آموزش
  • سیستم پشتیبانی بصورت تیکتی
  • سیستم پشتیبانی آنلاین (چت)
  • عضویت کاربران و ایجاد پروفایل
  • درگاه پرداخت آنلاین

وردپرس چگونه در راه اندازی سایت آموزش آنلاین کمک مان می کند؟

وردپرس به تنهایی یک سیستم مدیریت محتوا ساده است، اما افزونه های جانبی فراوانی که دارد، به آن پرو بال می دهند. در افزونه های وردپرس آنقدر تنوع و قدرتمندی مشاهده می شود که پس از نصب آن دیگر نگرانی برای راه اندازی هیچگونه سایتی را نخواهید داشت.

  • قالب:

برای راه اندازی سایت آموزشی به کمک وردپرس، پس از نصب سیستم سایت، می توانید از قالب صحیفه یا Eduma Education استفاده کنید که سازگاری بیشتری با سایت آموزشی دارند، اما محدودیتی در انتخاب قالب و یا حتی طراحی قالب اختصاصی نیست، چراکه قالب های وردپرس به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارند براحتی قابل سفارشی سازی به سبک دلخواه را دارند.

  • افزونه ها:
  1. اگر قصد دارید، محصولات آموزشی خود را بصورت پکیج های دیجیتالی و یا بصورت پستی بفروشید، می توانید از افزونه ووکامرس (WooCommerce) برای این منظور بهره ببرید. ووکامرس افزونه پیشرفته فروشگاهی وردپرس می باشد که قابلیت اتصال به درگاه های پرداخت بانکی ایران را نیز دارا می باشد.
  2. اگر قصد دارید، صرفا محصولات خود را بصورت دیجیتالی (دانلودی) بفروشید، می توانید از افزونه Easy Digital Downloads که به اختصار به آن EDD نیز گفته می شود استفاده کنید. این افزونه از ووکامرس سبک تر بوده و پس از نصب این امکان وجود دارد تا دکمه ای به پست های سایت خود به منظور خرید محصول بیافزایید و کاربر پس از درج ایمیل و پرداخت هزینه آن، لینک محصول را در ایمیل خود دریافت می کند.
  3. برای نمایش ویدیو ها بصورت رایگان در سایت خود، باید ویدیو را روی سایت آپلود کرده و سپس توسط افزونه هایی مانند JWPlayer آن را در هر جای پست خود به نمایش گذارید. اما روش های دیگری مانند آپلود ویدیو در سایت آپارات و سپس درج کد پخش ویدیو داخل پست وجود دارد.
  4. برای اینکه بخش نقد و بررسی هر آموزش را علاوه بر نظرات سایت داشته باشید، می توانید افزونه Taqyeem را نصب کنید، پس از نصب این افزونه کاربران سایت می توانند از 1 تا 5 به هر مطلب امتیاز دهند. ضمنا نقد و بررسی شما و امتیاز کلی پست بصورت درصدی نمایش داده خواهد شد. بعنوان مثال کیفیت فیلم 90% است و کیفیت صدا 95% و کیفیت تدریس 83%، افزونه بصورت اتوماتیک بررسی کرده و درصد کیفیت کلی آموزش را نمایش می دهد.
  5. وردپرس افزونه های مختلفی برای پشتیبانی تیکتی دارد که یکی از بهترین آنها افزونه WP Support Plus Responsive Ticket System می باشد. قطعا پشتیبانی مشتریان به روش های مختلف مانند تلفنی، ایمیلی، تیکتی و آنلاین بخش مهمی در هر نوع سایتی اعم از خدماتی و فروشگاهی می باشد. به کمک این افزونه بخش ویژه را برای پشتیبانی کاربرانتان بصورت تیکتی خواهید داشت. این افزونه از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.
  6. برای راه اندازی بخش پشتیبانی آنلاین، سرویس دهنده های مختلفی مانند Crisp وجود دارند. هر کدام از این سرویس ها افزونه ای جهت اتصال به وردپرس را دارا می باشند.
  7. جمع آوری داده های کاربران، به منظور تعامل و ارتباط بیشتر و همچنین توصیه محصولات مرتبط به کاربران امروزه یکی از امور اساسی و مهم در هر سایت، خصوصا برای بحث دیجیتال مارکتینگ می باشد. یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است که برای اجرای این روش و موفقیت در آن نیاز به تهیه بانک اطلاعاتی از ایمیل هایی دارید که به محصولات سایتتان علاقه مند می باشند. حال جمع آوری این ایمیل ها می تواند بوسیله صفحات فرود (Landing Page) باشد که در کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن اشاره کردیم و یا بوسیله عضویت و ایجاد پروفایل می باشد. بخش عضویت کاربران وردپرس در حالت عادی بسیار ساده می باشد و صرفا برای افزودن نویسنده یا مدیر کاربرد دارد، اما برای اینکه کاربران یک پنل کاربری جامع داشته باشند و به سابقه خرید خود نیز دسترسی داشته باشند، نیاز است تا افزونه ای بدین منظور نصب کنید. افزونه User Pro، افزونه ای جامع به منظور ایجاد بخش حرفه ای برای کاربران به همراه پروفایل می باشد. ضمنا در صورتی که از ووکامرس نیز استفاده می کنید، کاربران قادر به عضویت و دسترسی به سوابق خرید می باشند.

 

  • افزونه اختصاصی و حرفه ای:

در جند خط قبلی افزونه هایی را به شما معرفی کردیم تا بصورت کلی، افزونه های کاربردی در شاخه آموزش و فروش آنلاین دستتان بیاید. اکنون می خواهیم به معرفی افزونه ای فوق کاربردی در وردپرس بپردازیم که مخصوص سایت آموزش الکترونیک طراحی شده است و همه امکانات مورد نیاز و حتی فراتر از امکاناتی که مد نظر است را یکجا در خود دارند. بعنوان مثال این افزونه های قابلیت صدور مدرک و ارائه آن بصورت PDF را نیز درون خود گنجانده اند.

نام این افزونه کاربردی، LearnPress می باشد. لرن پرس تاکنون بیش از 40 هزار بار در مخزن افزونه های وردپرس توسط کاربران دانلود شده است. افزونه لرن پرس بهترین و محبوبترین افزونه برای ایجاد سایت آموزش آنلاین توسط وردپرس می باشد که تمامی امکانات مورد نیاز یک سیستم آموزشی، مانند تعریف دروس به همراه فهرست حرفه ای، برگزاری آزمون، صدور گواهینامه، امتیاز دهی، افزودن به علاقه مندی ها، ایجاد پروفایل کاربران و غیره را در خود جای داده است. چنانچه قصد راه اندازی یک سایت آموزشی را دارید لرن پرس، اولین گزینه است که به کمکتان خواهد آمد. مزیت مهم دیگر این است که این افزونه از زبان فارسی پشتیبانی می کند و با درگاه های پرداخت ایران نیز سازگار است. همچنین جالب است بدانید، افزونه های جانبی بسیاری نیز برای این افزونه طراحی شده است تا هرچه تمام تر پاسخگوی نیاز شما باشد.

افزونه لرن پرس وردپرس

لرن پرس محبوبترین افزونه آموزش الکترونیک در وردپرس می باشد، اما در پستی مجزا به معرفی کلیه افزونه های آموزش آنلاین در وردپرس خواهیم پرداخت.

شگفتانه
قیمت اصلی تومان1,699,000 بود.قیمت فعلی تومان693,000 است.

1 دیدگاه برای “چگونه با وردپرس سایت آموزش آنلاین طراحی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *