چرا باید میکروتیک یاد بگیریم

میکروتیک

به نام خالق هستی

از آنجا که هدف میهن لرن به جز آموزش، مشاوره و راهنمایی کامل کاربران جهت انتخاب مسیر درست می باشد، در این مطلب قصد داریم کمی در مورد اینکه چرا باید میکروتیک یاد بگیریم صحبت کنیم. میکروتیک این روزها طرفداران زیادی دارد ضمن استفاده فراوانی که از تجهیزات این کمپانی می شود افراد زیادی به دنبال یادگیری دانش Mikrotik و دریافت مدارک بین المللی آن می باشند.

چرا باید میکروتیک یاد بگیریم | MikroTik

چرا باید میکروتیک یاد بگیریم

  • یادگیری آن آسان است:

    میکروتیک برخلاف سایر کمپانی های فعال در حوزه شبکه منجمله سیسکو، برای کانفیگ روتر های خود رابط کاربری گرافیکی قرار داده است که یادگیری آن بسیار ساده و سریع می باشد و خصوصا اگر تازه وارد دنیای شبکه شده اید کاملا برایتان قابل درک خواهد بود. شما در مدت چند دقیقه قادر خواهید بود میکروتیک را نصب و راه اندازی کنید.

  • پایداری مناسب:

    شاید وقتی نام پایداری شبکه می آید ذهنتان سریع به سمت تجهیزات Cisco منعطف شود، در قدرتمند بود تجهیزات سیسکو و اینکه حرف اول را می زند شکی نیست منتها تجهیزات میکروتیک همانطور که برای شبکه های سطح کوچک و متوسط از نظر پایداری شبکه فوق العاده می باشند، برای شبکه های سازمانی و بزرگ نیز کارایی مناسب خواهند داشت هرچند که اگر بودجه زیادی داشته باشید اولویت اول طبیعتا با تجهیزات کمپانی سیسکو خواهد بود.

  • مقرون به صرفه:

    اگر در بازار تجهیزات شبکه فعالیت داشته باشید و یا به طور کلی قیمت ها را مرور و مقایسه کنید متوجه قیمت بسیار مناسب تجهیزات میکروتیک در بین سایر کمپانی ها خواهید شد، شاید یک روتر با امکانات بیشتر از میکروتیک که کار روتر مشابه خود در تجهیزات سیسکو (حتی با امکانات کمتر) انجام می دهد قیمت آن هشت تا ده برابر کمتر باشد! و این قیمت پایین هیچ ارتباطی با کیفیت پایین ندارد.

  • امکان اخذ مدارک بین المللی میکروتیک در ایران:

    و اما برای دوستانی که به دنبال رزومه علمی می باشند، این امکان وجود دارد که در کشور عزیزمان ایران اقدام کنند و پس از آزمون آنلاین که توسط مدرسین رسمی میکروتیک برگزار می شود مدارک میکروتیک را دریافت کنند. در صورتی که شما اگر بخواهید مدارک سیسکو یا مایکروسافت را بگیرید باید به یکی از کشور های همسایه مثل ترکیه مراجعه کنید و در آنجا با صرف هزینه های چند برابر و آزمون های بسیار پیچیده تر (تئوری و آزمایشگاهی)  مدارک موردنظر را دریافت کنید.

  • میکروتیک یک سیستم عامل جامع است:

    برخلاف برخی کمپانی ها همانند سیسکو که برای مسائل مختلف نیاز به تجهیزات جداگانه ای دارند، در میکروتیک اینگونه نیست و تمام آنچه که لازم است داخل RouterOS آن موجود است. در واقع میکروتیک زیاد متکی به سخت افزار نیست و همین امر خود در کاهش هزینه ها نقش دارد، فرضا اگر شما بخواهید امنیت را از طریق دیواره آتش در میکروتیک کنترل کنید، این امکان داخل سیستم عامل میکروتیک وجود دارد و اما اگر قصد انجام همین کار را در سیسکو داشته باشید نیاز دارید تا سخت افزار جداگانه ای تهیه کنید که هم باعث بار مالی بیشتر و هم باعث افزایش زمان نصب و پیکربندی خواهد شد.

  • امکان داشتن لابراتور شخصی:

    بله درست خواندید! کافی است فیلم آموزش میکروتیک را از سایت ما دریافت کنید به همراه دو روتربرد hAP lite که با قیمت نهایتا 900 هزار تومان قابل خرید است و تمامی سناریو های میکروتیک را انجام دهید! برخلاف تجهیزات سیسکو که آنقدر گران است که حتما باید از محیط آزمایشگاه ها یا شبیه ساز آن روی سیستم استفاده کنید.

  • تنوع تجهیزات:

    تقریبا اکثر کمپانی ها این مورد را دارند، منتها در میکروتیک شما حتی با کمترین هزینه که فکرش را نمی کنید می توانید یک روتر بخرید و از آن استفاده کنید و تقریبا تنوع بیشتری در تجهیزات خود دارد.

در صورتی که می خواهید درمورد مدارک میکروتیک بیشتر بدانید و یا آموزش های آن را دریافت کنید اینجا کلیک کنید. همچنین اگر میخواهید همین حالا یادگیری میکروتیک را شروع کنید، پکیج آموزش MTCNA میکروتیک آماده برای یادگیری می باشد.

شگفتانه
قیمت اصلی تومان1,699,000 بود.قیمت فعلی تومان693,000 است.

1 دیدگاه برای “چرا باید میکروتیک یاد بگیریم

  1. تجهیزات شبکه گفته:

    سلام، ما سال ها در زمینه تجیزات شبکه فعالیت کردیم، واقعا میکروتیک یک سر و گردن از سیسکو بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *