میهن لرن | آموزش وردپرس، سئو و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به نام آفریدگار عشق و زیبایی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی، عبارت مجذوب‌کننده‌ای است، گویی هاله‌ای از امید و آرزو در آن نهفته است! اما قطعا آنچه در دل بازاریابی دیجیتال وجود دارد از نام آن نیز جذاب‌تر می‌باشد!

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ را می‌توان مهم‌ترین رکن موفقیت در تجارت الکترونیک دانست و شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در نهایت منجر به معرفی و فروش محصولات در اینترنت می‌شود. منظور از این محصول، صرفا محصولِ دیجیتالی نیست، بلکه می‌تواند یک محصول فیزیکی باشد که در بازار سنتی وجود دارد و به کمک تکنیک‌های جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری، به فروش فوق‌العاده‌ای می‌رسد.

روش ها و ابزارهایی که در دیجیتال مارکتینگ و روش نوین تجارت به کمک ما می‌آیند، رسانه‌های جدیدی مانند شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ویدیویی، ایمیل مارکتینگ و غیره هستند. چرا که امروزه در هر خانه‌ای پا بگذارید، بدون استثنا یا گوشی هوشمند و یا تبلت و لپ‌تاپ متصل به اینترنت را مشاهده خواهید کرد و ابزارهای جدید تجارت دقیقا در دل این وسایل الکترونیکی حضور دارند و این یعنی شما به کمک روش های دیجیتال مارکتینگ در هر خانه‌ای حضور خواهید داشت!

چرا باید از بازاریابی دیجیتالی استفاده کنیم؟

به این دلیل که برای تجارت الکترونیک، تنها داشتن یک وب سایت در اینترنت اصلا کافی نیست. گذاشتن تبلیغ در سایت‌های گوناگون نیز سود چندانی نخواهد داشت. چرا که هم بازدهی آن کوتاه‌مدت است و هم نیاز به بودجه و هزینه فراوانی برای درج تبلیغات خواهد بود. بدتر آنکه اگر تبلیغات هدفمندی در کار نباشد، بازگشت سرمایه‌ای نیز درکار نخواهد بود و عملا تبلیغات شما بازدهی نخواهد داشت.

اما زمانی که تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ را فرا بگیرید و بر آن‌ها مسلط شوید، خواهید توانست بدون هزینه و یا با صرف هزینه مدیریت شده، به میزان تلاش خود، به درآمد هنگفتی دست یابید. ما نیز همین کار را انجام دادیم و از صفرِ مطلق شروع کردیم!

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

 

 

 

 

خروج از نسخه موبایل