معرفی بهترین شرکت های هاستینگ ایران (آپدیت جدید)

معرفی بهترین هاستینگ ایرانی

به نام خدا

از آنجایی که در سایت آموزشی میهن لرن، همواره آموزش هایی از قبیل طراحی وب، دیجیتال مارکتینگ، سئو و غیره ارائه می شود تا علاقه مندان کسب و کار اینترنتی مسیر خود را پیدا کنند و دقیقا در گام بعدی باید سایتی برای خود راه اندازی کنند؛ بطور معمول پس از پایان آموزش ها تعداد زیادی از کاربران چه در پشتیبانی سایت و چه در بخش نظرات از ما می پرسند که چگونه شرکت هاستینگ معتبر و مطمئنی پیدا کنند.

هاست چیست؟

بعد از انتخاب نام دامنه سایت (آدرس سایت) باید نسبت به تهیه هاست یا فضای میزبان اقدام نماییم. دامنه و هاست ملزومات اصلی راه اندازی سایت می باشند. به زبان خیلی ساده، هاست را می توانید فضایی از هارد یک کامپیوتر همیشه آنلاین در نظر بگیرید که از سراسر جهان مردم برای مشاهده سایت باید به آن کامپیوتر متصل شده و اطلاعات مرتبط با سایت را بازیابی کنند تا سایت در مرورگرشان به نمایش در آید. اکنون باید متوجه شده باشید که سیستم سایت روی هاست نصب و اجرا می شود. هاست ها روی دو نوع سیستم عامل لینوکس و ویندوز ارائه می شوند.

راهنما انتخاب هاست

چرا انتخاب هاست با کیفیت و مطمئن مهم است؟

کلیه اطلاعات و داده های شما روی هاست ذخیره شده و در سپس مواقع بازدیدِ بازدید کنندگان از روی آن بازیابی می شود و این یعنی نتیجه کل زحمات و تلاشتان فقط روی هاست سایت وجود دارد. حال اتفاقاتی از قبیل آنچه که در زیر شرح داده شده است، می تواند رخ دهد.

بهترین هاستینگ ایرانی

اگر این هاست امنیت نداشته باشد، نفوذگران به آن نفوذ کرده و به سرقت اطلاعات می پردازند یا بدون آنکه متوجه شوید از اطلاعات و منابع سایتتان سوء استفاده خواهند کرد، بطوری که دیگر فایل پشتیبان هم کارایی برای بازیابی سایتتان نداشته باشد.

اگر هاست از سرعت خوبی برخوردار نباشد، همانطور که در مقالات سئو اشاره کردیم سرعت چه تاثیر ویژه ای بر سئو سایت دارد، اگر هاستی را خریداری نمایید که به هر دلیلی از کیفیت و سرعت خوبی برخوردار نباشد، به آینده رشد سایت خود چندان امیدوار نباشید، چرا که هم موتورهای جستجو و هم مخاطبان از سایت های کم سرعت دوری می جویند.

اگر هاست پایدار نبوده و آپ تایم پایینی داشته باشد، بدون تردید خیلی زود ربات های موتورهای جستجوگر متوجه این موضوع شده و پس از آن دیگر نمی توانید روی سئوی سایت حساب چندانی باز کنید.

اگر شرکت هاستینگ پشتیبانی مناسبی را ارائه ندهد، در دامی بزرگ گرفتار می شوید! تا زمانی که کارتان گیر نباشد، متوجه نخواهید شد که پشتیبانی هاست به چه میزان اهمیت دارد. کافی است مشکلات فنی در سایت یا سرور بوجود آید و دسترسی بازدیدکنندگان به سایت قطع شود یا هر اتفاق از قبل پیش بینی نشده دیگری که رخ دهد و پشتیبانی هاست پاسخگو نباشد، عملا در یک دام گرفتار می شوید که تا زمان پاسخگویی پشتیبانی باید دست رو دست بگذارید، از این رو پشتیبانی سریع و به موقع در انتخاب شرکت هاستینگ بسیار حائز اهمیت می باشد.

اگر پکیج هاست مناسبی ارائه نشود، اتلاف هزینه را در پی خواهد داشت. بعنوان مثال در بعضی از شرکت ها شاید قیمت هاست بر اساس میزان فضا از نگاه شما مناسب باشد، اما میزان پهنای باند آنقدر محدود خواهد بود که مدام مجبور به ارتقا آن خواهید بود و این هزینه کمتر را جبران خواهد کرد، از این نظر به دنبال شرکت های هاستینگی باشید که پکیج های استانداردی را ارائه می دهند تا با بازدید بالا و اتمام پهنای باند و یا محدودیت زیاد منابع هاست مسدود نشود.

اگر برنامه ای برای پشتیبان گیری (Backup) منظم در کار نباشد، در حوادث پیش بینی نشده، مانند سوختن هارد سرور یا هک شدن سایت و حذف کلیه اطلاعات توسط هکر، تمامی تلاش شما برای تجارت آنلاین تان از بین خواهد رفت. متاسفانه بار ها شده که مشاهده می کنیم افراد بعد از، از بین رفتن اطلاعات به فکر بکاپ گیری میافتند.

 

سوالات رایج برای خرید هاست

معرفی بهترین هاست ایران

  • برای شروع، چه میزان فضای هاست و پهنای باند لازم است؟

    به جرات می‌توان گفت یکی از متداول ترین سوالات کاربران در سراسر وب، همین سوال است. میزان فضای هاست اولیه کاملا به نوع سایت بستگی دارد.
    به‌عنوان مثال یک سایت شخصی با داشتن 500 مگابایت فضا تا حداقل یک سال نیاز به فضای بیشتری ندارد، هر چند که این به میزان فعالیت مدیر سایت مربوط است.
    از طرف دیگر سایتی که به منظور ارائه فیلم و سریال راه‌اندازی می‌شود قطعا به دو هاست با فضا و پهنای باند بالا نیاز دارد. به‌عنوان مثال فقط برای میزبانی سایت، حداقل 3 گیگابایت فضا برای یک سال و برای میزبانی فایل فیلم و سریال‌ها حداقل 100 گیگ هاست دانلود در یک سال نیاز است.
    البته به کمک استفاده از فضاهای میزبانی عمومی مانند سایت‌های اشتراک ویدیو، می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمود ولی این را باید در نظر داشت که هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما بهتر است روی این موضوع اصلا دغدغه نداشته باشید، چراکه هر زمان با کمبود فضا روبرو شدید با پرداخت مابه‌التفاوت امکان ارتقاء هاست وجود دارد.
    اما تا حد امکان همواره سعی کنید، پیش بینی آینده را هنگام خرید هاست لحاظ کنید تا مدام به مشکلاتی از قبیل کمبود پهنای باند یا کمبود منابع برخورد نکنید که بسیار مهم اند، چراکه در صورت کمبود منابع دیگر بازدید کنندگان نخواهند توانست سایتتان را باز کنند.

  • آیا امکانات هاست ها باهم یکسان است؟

    هر هاست بر اساس آنچه که مدیر سرور روی آن کانفیگ کرده است، مشخصاتِ مخصوص به خود را دارد. بعنوان مثال هاست های یک سرور از PHP 5.2 به بالا پشتیبانی نمی کند، اما مدیر یک سرور تصمیم گرفته است تا PHP 7 و به بالا را نیز روی سرور نصب کند. به همین دلیل اگر نیاز به نصب CMS خاص و یا قصد استفاده از زبان برنامه نویسی خاصی مانند پایتون یا لاراول را دارید، حتما قبل از خرید هاست، از طریق پشتیبانی هاستینگ، این موارد را مطلع شوید.

  • پهنای باند (Bandwidth) هاست چیست؟

    همه شما اینترنت دارید که این مطلب را مطالعه می کنید و یا اینترنت تان به یک میزان حجم محدود شده و یا نامحدود است. پهنای باند در هاست هم دقیقا همین معنا را دارد، بعنوان مثال اگر میزان پهنای باند ماهیانه هاست شما 100 گیگابایت باشد، به میزان 100 گیگابایت که بازدید کنندگان به سایتتان وارد شده و از محتوای سایتتان استفاده کنند، سایت نمایش داده می شود و در صورت تمام شدن پهنای باند و عدم افزایش پهنای باند، دسترسی کاربران به سایت مسدود خواهد شد. فرض کنید صفحه سایتتان 1 مگابایت است، اگر ده نفر وارد سایت شوند یعنی 10 مگابایت از پهنای باند مصرف شده است. پهنای باند اول هر ماه میلادی ریست می شود و مجدد از صفر محاسبه می گردد. در انتخاب هاست بسیار مهم است که به میزان پهنای باند توجه کنید. هاست های خارجی اغلب پهنای باند نامحدود دارند و هاست های ایران، به دلیل گرانی پهنای باند داخل کشور، پهنای باند خود را بصورت محدود ارائه می دهند و در صورت اتمام پهنای باند، به منظور افزایش آن باید هزینه مازادی را پرداخت نمایید.

بهترین هاست باکیفیت در ایران را چه شرکت‌هایی ارائه می‌دهند؟

در ادامه بر اساس تجربه به معرفی سه شرکت هاستینگ معتبر که اکثر موارد اشاره شده را دارا می باشند، می پردازیم.

سون هاست (پرسرعت و مطمئن)

لوگو سون هاست

سون هاست از نظر سرعت هاست یکی از بهترین‌ها در ایران است.

برای ورود به سایت سون هاست اینجا کلیک کنید.

هلدینگ دانش بنیان گرین وب (ایران سرور) – برای حرفه‌ای‌ها

ایران سرور از سال 2002 فعالیت خود را آغاز کرده است و نزدیک به دو دهه است که فعالیت دارد. تنوع فوق‌العاده بالای سرویس‌ها، کیفیت بی نهایت عالی، پشتیبانی سریع و حرفه‌ای از جمله ویژگی‌های این شرکت می‌باشد. در کنار تمامی خدمات متنوع و باکیفیت، قیمت‌های ایران سرور نیز بسیار مناسب است.

ایران سرور

شرکت میهن وب هاست (برای تازه کارها)

میهن وب هاست جزو معروف‌ترین و پر مشتری‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده هاست در ایران می باشد و تقریبا حدود 6 سال تجربه کار با این شرکت را داریم.

میهن وب هاست

دلیلی که 6 سال از سرویس‌های میهن وب هاست استفاده کردیم، اطمینان خاطری بود که از امنیت اطلاعات داشتیم. شاید هاستینگ های دیگر، سرعت پشتیبانی بالاتری نسبت به میهن وب هاست داشته باشند، چراکه میهن وب هاست به دلیل حجم بالای مشتری سرعت پاسخگویی سریعی ندارد و در حد متوسط می‌توان آن را ارزیابی نمود؛ اما با توجه به اعتمادی که به این شرکت از نظر امنیت داده‌ها می‌توان داشت، پشتیبانی متوسط قابل چشم پوشیست، در عین حال با توجه به مهارت نسبتا بالایی که تیم پشتیبانی دارد، براحتی می توان سرعت پشتیبانی متوسط را به سرعت بالای دیگر برخی شرکتها ترجیح داد.

بصورت کلی ویژگی های هاستینگ میهن وب هاست به شرح زیر می باشد:

  • امنیت عالی سرویس‌ها
  • تیم پشتیبانی با تجربه
  • قیمت مناسب هاست (ارزان)
  • پرفروش‌ترین هاستینگ کشور (به نقل از سایت، بیش از 75 هزار مشتری)
  • پایداری بالای سرورها
  • دیتاسنتر اختصاصی در ایران
  • ارائه SSL رایگان

معایب میهن وب هاست:

  • تنوع نه چندان زیاد سرویس‌ها
  • جمعیت زیاد روی هر سرور
  • قیمت بالای دامنه‌ها
  • میهن وب هاست برای سایت‌های تازه تاسیس و متوسط انتخاب خوبی است ولی برای سایت‌های بزرگ که میزبان کاربران زیادی هستند، سرویس‌های آن توصیه نمی شود.

با کلیک روی دکمه زیر می توانید سرویس های میهن وب هاست را مشاهده کنید.

در خرید دامنه نیز تمامی شرکتهای معرفی شده مورد تایید است. در خرید دامنه قیمت است که اهمیت دارد. هر کدام که دامنه مد نظر شما را با قیمت ارزانتری ارائه می‌دهد، پیشنهاد می‌شود از همان شرکت تهیه نمایید.

چنانچه شما از خدمات هر شرکت دیگری استفاده کرده و رضایت دارید، لطفا تجربه خود را در نظرات بیان کنید تا افرادی که به تازگی قصد دارند به کسب و کار اینترنتی ورود پیدا کنند، اولین گام های خود را با اطمینان بیشتری بردارند.

شگفتانه
قیمت اصلی تومان1,699,000 بود.قیمت فعلی تومان693,000 است.

3 دیدگاه برای “معرفی بهترین شرکت های هاستینگ ایران (آپدیت جدید)

  1. راهپیمای گفته:

    سلام من میخوام سایتی بزنم که درگاه بانکی داشته باشه تا فیلمها وآموزشهایی که میزارم راحت دانلودبشه وخریداری بشه با کدوم هاست ودامنه این کاررا انجام بدم بهتره ممنون میشم راهنماییم کنید

    • میهن لرن گفته:

      سلام
      وقت بخیر
      لطفا در اینستاگرام instagram.com/mihanlearn پیام بدید تا بهتر بتونیم شما رو راهنمایی کنیم.
      البته هاست‌هایی که در اینجا معرفی شدند همگی خوب هستند.
      با آرزوی بهترین ها

  2. محمد گفته:

    من از ایران سرور که در پشتیبانی معرفی کردید مدتی استفاده می کنم و تاکنون مشکلی نداشتم. ممنون از راهنمایی که کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *