فارسی بگویید و تایپ شده تحویل بگیرید! (تبدیل صدا به متن)

تبدیل صدا به متن آنلاین

با نام و یاد خدا

در چند سال گذشته نرم افزار های تبدیل صدا به متن (Voice to Text) بسیار رواج یافت و حتی دیدیم کمپانی های بزرگی مثل گوگل جستجوگر صوتی را ارائه دادند و همچنین تکنولوژی به سمتی پیش رفت که حتی یک کلمه نیز تایپ نکنیم مثل قابلیت cortana ویندوز 10 که فقط کافی است با آن صحبت کنید تا هر آنچه می خواهید انجام دهد!

بعد از مشاهده عناوین صحبت کنید تا حرف هایتان تایپ شود، حتما بعنوان یک فارسی زبان متوجه این شده اید که اکثر این نرم افزار ها یا از زبان فارسی پشتیبانی نمی کردند و یا بطور بسیار ضعیف از آن پشتیبانی میشد و شاید بار ها شده که قصد کرده اید یک متن طولانی را تایپ کنید اما وقت آنرا نداشته اید، جدا از این ارزش وقت بسیار بیشتر از آن است که بخواهیم به هر دلیل آنرا تلف کنیم.

تبدیل صدا به متن

هم اکنون وقت آن رسیده تا متن تان را بخوانید و نوشته شده آنرا تحویل بگیرید! اینگونه در زمان خود بسیار صرفه جویی خواهید کرد، ضمن اینکه انگشتانتان از این حرکت ذوق زده خواهند شد، چرا که دیگر لازم نیست صفحات طولانی را تایپ کنند.

استفاده از سایت Speechtexter.com

در میهن لرن همواره سعی ما معرفی ابزار ها و تکنولوژی های مبتنی بر وب می باشد که حتی نیازی به نصب آن نداشته باشید، از همین رو سایت speechtexter.com را به شما معرفی می کنیم.

برای شروع کافی است با مرورگر گوگل کروم وارد این سایت شوید و یک میکروفون کوچک نیز داشته باشید تا بتوانید بطور رایگان فارسی بخوانید و تمیز و مرتب بدون غلط املایی متن تان را تحویل بگیرید و این تا 90% تضمین شده است! امیدواریم که سایت معرفی شده برایتان کاربردی باشد.

استفاده از اپلیکیشن GBoard در اندروید

اپلیکیشن GBoard متعلق به گوگل می‌باشد و مخفف Google Keyboard است. GBoard یک اپلیکیشن فوق العاده برای تبدیل صدا به متن می‌باشد و به خوبی با زبان فارسی و حتی زبان محاوره‌ای ما مسلط است.

سایت قبلی برای تبدیل صدا به متن در کامپیوتر می‌باشد و این اپلیکیشن نیز برای کاربران گوشی‌های هوشمند کاربردی است.

برای استفاده از بستر تبدیل متن به گفتار گوگل در کامپیوتر نیز می‌توانید با گوگل کروم از Google Docs استفاده کنید.

استفاده از گوگل داکس (Google Docs)

اگر از سرویس آنلاین گوگل (docs.google.com) برای تایپ متون خود استفاده می کنید، برای تایپ صوتی می‌توانید از منو Tools روی گزینه Voice typing کلیک کنید تا امکان تبدیل صدا به متن فعال شود. البته لازم به ذکر است برای فعال سازی قابلیت تایپ صوتی باید حتما از گوگل کروم استفاده نمایید.

9 دیدگاه برای “فارسی بگویید و تایپ شده تحویل بگیرید! (تبدیل صدا به متن)

  1. نیکخواه گفته:

    سلام؛ آیا در ویندوز امکان تایپ صدا به فارسی به صورت آفلاین و بدون وصل شدن به اینترنت میسر است؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *